STDC „See-Think-Do-Care“
je revoluční framework, který vymyslel Avinash Kaushika. Avinash v současné době pracuje pro společnost Google a je autorem mnoha skvělých bestsellerů pojednávajících o online podnikání. Mezi nejčtenější patří Web Analytics: An Hour A Day.
Avinash Kaushika klade důraz na všechny 4 ukazatele STDC. Upozorňuje také na to, že spousty firem vyhazují peníze právě proto, že se soustředí pouze na jeden z těchto 4 kroků. Konkrétně se jedná o ukazatel „Do“. Každý jste se jistě setkal se zadáním od svého šéfa, že musíte tento měsíc prodat X a Y produktů. Co se ale stalo pokud jste se drželi pouze této jedné strategie? Jednoduše nepřišly výsledky.
Co je tedy důležité?
Je potřeba si klást správné otázky jako: Komu sloužím? Jaký je můj úmysl? Jakou přidanou hodnotu nabízím? Proč ten byznys dělám?
Pojďme si nyní vysvětlit jednotlivé pojmy STDC:
- SEE fáze jsou jednudušše všichni uživatelé, kteří se na webu rozhlíží.
- THINK jsou uživatelé našemu, které napadlo si něco koupit.
- DO to jsou ti uživatelé, kteří mají úmysl nakoupit.
- CARE jsou Vaši klienti, kteří u Vás nakoupili více než dvakrát.
U STDC je také potřeba brát v potaz, že každý uživatel webu může být Váš zákazník. Nemusí být hned, ale může s tak stát za měsíc nebo za půl roku.
Skvěle to dělá například Škoda Auto.
- SEE: uživatel má několik možností jak si zjistit informaci o firmě, produktech a zaměstnancích
- THINK uživatel hledá auto, ale ještě neví jaké.
- DO uživatel chce koupit auto (odkaz na konfigurátor aut či skladové vozy)
- CARE uživatel je zákazník. Má aplikaci Škoda, dostavá pravidelné notifikace a emaily.
A jak na sociální sítě?
Důležité je říct, že to rozhodně není o lajcích a každá sociální síť je dobrá na jiný druh strategie. Obecně lze ale říct, že je důležité se držet těchto pravidel:
- Zabav mě!
- Vzdělej/pouč mě!
- Nabídni mi řešení.
Poté zbývá jediné a to správně měřit a vyhodnocovat data.
Co je dále potřeba zahrnout do strategie pro tvorbu kampaně?
- Situační analýza a identifikace cílového publika a zákazníka
- Stanovení cílů komunikace
- Příprava marketingového sdělení a kreativy
- Volba komunikačních kanálů a nástrojů
- Stanovení rozpočtu
- Automatizace procesů
- Rozhodnutí o mediálním mixu
- Jasné a efektivní měření výsledků