Jak získat více zákazníků pomocí frameworku STDC?

Jak získat více zákazníků pomocí frameworku STDC?

STDC „See-Think-Do-Care“

je revoluční framework, který vymyslel Avinash Kaushika. Avinash v současné době pracuje pro společnost Google a je autorem mnoha skvělých bestsellerů pojednávajících o online podnikání. Mezi nejčtenější patří Web Analytics: An Hour A Day.

Avinash Kaushika klade důraz na všechny 4 ukazatele STDC. Upozorňuje také na to, že spousty firem vyhazují peníze právě proto, že se soustředí pouze na jeden z těchto 4 kroků. Konkrétně se jedná o ukazatel „Do“. Každý jste se jistě setkal se zadáním od svého šéfa, že musíte tento měsíc prodat X a Y produktů. Co se ale stalo pokud jste se drželi pouze této jedné strategie? Jednoduše nepřišly výsledky.

Co je tedy důležité?

Je potřeba si klást správné otázky jako: Komu sloužím? Jaký je můj úmysl? Jakou přidanou hodnotu nabízím? Proč ten byznys dělám?

Pojďme si nyní vysvětlit jednotlivé pojmy STDC:

  1. SEE fáze jsou jednudušše všichni uživatelé, kteří se na webu rozhlíží.
  2. THINK jsou uživatelé našemu, které napadlo si něco koupit.
  3. DO to jsou ti uživatelé, kteří mají úmysl nakoupit.
  4. CARE jsou Vaši klienti, kteří u Vás nakoupili více než dvakrát.

U STDC je také potřeba brát v potaz, že každý uživatel webu může být Váš zákazník. Nemusí být hned, ale může s tak stát za měsíc nebo za půl roku.

Skvěle to dělá například Škoda Auto.

  1. SEE: uživatel má několik možností jak si zjistit informaci o firmě, produktech a zaměstnancích
  2. THINK uživatel hledá auto, ale ještě neví jaké.
  3. DO uživatel chce koupit auto (odkaz na konfigurátor aut či skladové vozy)
  4. CARE uživatel je zákazník. Má aplikaci Škoda, dostavá pravidelné notifikace a emaily.

A jak na sociální sítě?

Důležité je říct, že to rozhodně není o lajcích a každá sociální síť je dobrá na jiný druh strategie. Obecně lze ale říct, že je důležité se držet těchto pravidel:

  1. Zabav mě!
  2. Vzdělej/pouč mě!
  3. Nabídni mi řešení.

Poté zbývá jediné a to správně měřit a vyhodnocovat data.

Co je dále potřeba zahrnout do strategie pro tvorbu kampaně?

  1. Situační analýza a identifikace cílového publika a zákazníka
  2. Stanovení cílů komunikace
  3. Příprava marketingového sdělení a kreativy
  4. Volba komunikačních kanálů a nástrojů
  5. Stanovení rozpočtu
  6. Automatizace procesů
  7. Rozhodnutí o mediálním mixu
  8. Jasné a efektivní měření výsledků

Přečtěte si další příspěvky